onsdag 23. september 2009

Sagaen om Sunniva 2, "Vådebud"

av Liv Almendingen

Ja, jeg måtte bare kjøpe bok nummer to og lese den så snart jeg fikk sjansen. Den var like spennende som den første. Vi følger Sunnivas liv på setra og hva som skjer der. Ja, det skjer mer også, men det skal jeg ikke røpe. Det skjer flere store forandringer i Sunnivas liv, og flere karakterer kommer til i historien.

Jeg likte boka godt, enda bedre enn første bok, selv om det skjer vonde hendelser her også. Men det er heldigvis gode ting innimellom. Det som er mest spennende er hvordan det skal gå videre for Sunniva, hvordan hennes liv kommer til å bli. At det blir en kamp for å overleve vet vi jo allerede. Jeg levde meg godt inn i boka, mer enn jeg har gjort i bøker jeg har lest i det siste. Men egentlig er det litt vanskelig å forklare akkurat hvorfor jeg liker noen bøker bedre enn andre. Men denne likte jeg hvertfall. :)

Terningkast: 5

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar