fredag 11. september 2009

Ildfuglen 2, "Jomfrusteinene"

av Hanna Sandvik.

Første bok likte jeg ganske godt. Denne var også litt spennende, men kanskje ikke like mye som forrige. I forrige bok fikk vi jo hele forhistorien til serien, med den dramatiske fødselen til Andrine og hvordan hun havnet hos Stine som hennes fosterdatter.

I bok 2 følger vi Andrine videre. Det jeg liker best med boka er at vi får vite litt mer om mysteriene. Vi får høre mer om sølvkulen, om Andrines mor og om mannen i Vatikanet. Riktignok ikke så mye, men nok til at historien går framover og at jeg vil lese videre (Jeg er ikke så glad i serier hvor et mysterium introduseres i første bok men hvor vi ikke egentlig får vite noe mer før laaangt uti serien). Det skjer mange andre ting også, men det meste henger sammen med mysteriet, og det liker jeg. Aller først var det litt kjedelig, før vi får høre om Aslak. Men med det samme han var introdusert så begynte de spennende tingene, det med mysteriene!

Boka var ikke så spennende at jeg ikke kunne legge den fra meg, men den var ikke kjedelig heller (bortsett fra i begynnelsen). Gir den en litt svak 4-er.

Terningkast: 4

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar