tirsdag 1. september 2009

Novemberbarn 3, "Djevelens tukt"

av Yvonne Field.

Boka fortsetter som de to foregående. Vi får vite litt mer (men bare litt) om hvorfor faren til Judianna er så streng og ikke ser henne. Vi får også vite enda mer om hvor fæle og slemme de to eldste brødrene hennes er. Kjærlighetshistorien med Adam blir nevnt, men den får ikke mye plass i boka. Det handler mest om Johannes' forsvinning, om Oleas frier og om litt andre ting. Jeg må nå si at jeg ikke synes den var kjempespennende, denne heller. Greit driv tidlig i boka, men mot slutten ble det ganske kjedelig igjen. Kanskje mest fordi jeg helst vil lese om Judianna og mysteriet rundt henne og hvordan det går med henne, men dramatikken foregår for det meste rundt andre personer. Det som skjer med Judianna er heller trist lesning.

Jeg har bok 4 liggende også, så jeg leser vel den og. Men med mindre serien tar seg opp i bok 4 så blir det nok ikke til at jeg kjøper flere. Jeg er kanskje litt bortskjemt, jeg har lest så mange serier, og jeg har likt mange av dem bedre enn dette.

Karakter: 3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar