fredag 30. oktober 2009

Morshjerte 4, "Barnet"

av Anne-Lise Boge

Ja, denne boka ble ikke liggende lenge før jeg måtte kaste meg over den. Jeg klarte å vente til dagen etter at den kom i posten, men det var mer enn nok! Så leste jeg den ut i ett jafs. Noe annet var bare ikke mulig.

I den første delen skjedde det ikke sånn veldig mye spennende, men både utfra tittelen på boka, forsidebildet og baksideteksten så skjønte jeg jo at Maren endelig kom til å få barnet sitt i denne boka. Nysgjerrigheten mot det høydepunktet var stor, så jeg leste med stor spenning mot det som skulle komme.

Og endelig, endelig får Maren barnet sitt. Det har trukket litt vel lenge ut, men nå er vi der, i seriens absolutte høydepunkt hittil. Det som vi alle har ventet på. Og det skuffet ikke! Vi fikk grundig lese om Marens fødsel og alle hennes motstridende følelser. Intense følelser er noe som ikke bare preger denne serien, men også forfatterens tidligere serie, og denne boka er et veldig godt eksempel. Når jeg leser om fødselen og om tiden på sykehuset så husker jeg så godt hvordan det var da jeg selv fikk barn. Morskjærligheten, hvordan den plutselig rammer en som lyn fra klar himmel. Og alt dette satt i lenge etter at jeg leste boka. Det blir umenneskelig å vente til februar for å få vite hvordan det går videre. Ja, det er rett og slett ondskapsfullt av forlaget å la oss vente SÅ lenge! Fatter ikke hvordan jeg skal holde ut!?

Denne boka er den beste boka i serien hittil, og det er også den beste serien av de jeg leser for tiden. Det er herlig med sånne bøker som man ikke klarer å vente med å lese!

Terningkast: 5,5

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar